Sunday, March 7, 2010

Haghu Punye Mamak

Suatu hari semase pok dok minum di kedai Mamak, tiba-tiba saloh soghang Mamak hok kije kedai tu ssorok gembira sambil pegang sekeping surat. Untuk mendapatkang kepastiang, pok tanye le die:

Pok : Guane suke sangat ni?

Mamak: Saya bini punya surat ada baca.

Pok: Die tulih mende? Mesti berite baik ni…....

Mamak: Dalam itu surat ada cakap saya punya bini sudah beranak.
Ayo.... saya banyak suka hati la.

Pok: Tahniah! Tahniah. Ni kene kelik India cepat ni, tengok anok?

Mamak: Ya la, saya sudah tiga taun tarak balik. Mesti mau balik…….

Pok: ????????????? Haghu punye mamak…

11 comments:

PINATBATE said...

anok sapa bini dia beranakkan tu pok..?? haghu...

Ayohwang said...

Pinat,
Anok die le. Die pakai pos laju. kih kih kih...

Datin El said...

pok...hihi..bangang punye mamak..

Ayohwang said...

DatinEl,
Pe khabo. Lame dok dengor berite... gi mane..

Datin El said...

salam pok..kite baik2 je..skg sibuk sikit dok ulgkaji buku pasal baby hehe..dah nak jd neneklah pok..

Ayohwang said...

DatinEl,
Ooo gitu. Daddynye dok payoh ulangkaji lah ye sbb dah lama jd Datuk... hihihi

Datin El said...

pok..hee..che' abg kite sangat cekap bab jage budak2 ni..tak yah study lg..kite pandai jage bapak budak je..kihkih

DrSam said...

salam Ayoh Wang. Mamak tu asyik sangat dok tebor roti canai sampai lupa nak balai Chennai tengok anok bining.

ShAzA said...

hahhahahha...mmg haghu mamak tu...tapi tumpang sronok gak le kt mamak tu...hahhahaha

Pak Man laksam said...

Pok,
Bini dia mengandung 3 tahun baru bersalin.......kalah gajah!.

Anonymous said...

bini dia mari sokmo melawat laki dia di Malaysia..